L'acte de comiat al mestre Joan Francesc López Casasnovas, aquest dissabte a la pedrera de l'Amfiteatre de Lithica, va comptar amb la presència de prop de mil persones, que van seguir l'acte amb emoció continguda.
Un milenar de persones, en el comiat a Joan López Casasnovas
Familiars i amics es reuneixen a l'amfiteatre de Lithica per recordar al filòleg i escriptor
También en Menorca
- Un excursionista belga aparece muerto en el Camí de Cavalls
- Detenida madre e hija por agresión y daños a otra mujer en un bar de Ciutadella
- Ciutadella abrirá a las visitas el túnel de la Guerra Civil que conecta la Catedral con la Plaça Nova
- Que vecinos de Punta Prima estén tan sorprendidos porque la única iluminación...
- Pez globo en Baleares: ¿Una amenaza real?
8 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
Cuando leo ciertos comentarios sobre Joan López Casasnovas me recorre un sudor frío por el cuerpo, y me pregunto ¿En qué sociedad vivimos? Joan López fue una bellisima persona. Respetuosa y educada con todo el mundo. Nunca le oí preguntar a nadie que ideología tenía, ni tampoco intentó trasmitir sus ideas desde su posición privilegiada de profesor. ¿Entonces porqué en los comentarios sobre su persona y legado ha de salir su ideología como lago reprochable? ¿Qué no la escondía y escribía sobre ella? Pues perfecto, estaba en su derecho. Él era el que era, una buena persona y un intelectual de valía, independientemente de la ideología que tuviera, que evidentemente no viene al caso. ¿Estaba yo de acuerdo con las ideas que trasmitía? Pues no, en la gran ,mayoría no, pero eso no le quita ni un ápice de mérito.
NostromoNo vui polemitzar sobre la figura de'n Joan F. Lopez Casasnovas en un diari en el que ell era col.laborador, peró trob que adjetivar-lo d'extremista es passarse. Vosté el va coneixer? pq estic segur que ningú que el conegues li diria que era un extremista, ell era axis de normal.
No heu de fer res més que llegir-lo i sabreu que era un defensor de la nostra llengua i el nostre rallar. No vos equivoqueu: ell era íntegre i respectuós amb les altres opinions, cosa que no es pot dir dels que defensen sense arguments que el ciutadellenc, el ferrerienc, el pollensí, el valencià o el gironí, són llengües diferents. DEP.
Con todo el debido respeto que se debe mostrar en estos casos hacia una persona recientemente fallecida y hacia sus deudos, pero desde que se produjo este deceso, se percibe un cierto exceso de sobreactuación reivindicativa desde los sectores más radicales de la izquierda menorquina pancatalanista. Situando la realidad en sus justos términos, hay que recordar los postulados lingüísticos que defendió esa persona a lo largo de toda su vida, mostrando siempre un claro sesgo procatalanista en detrimento de las formas lingüísticas propias de esta isla. En cuanto a su mil veces demostrado extremismo político izquierdista, es obvio que no hay dudas al respecto.
MaripiliSi un carrer i una plaça no? N’hi ha molts que han fet moltes coses i no en tenen cap de carrer!! Es dia meu,lleveran en Ferregut des Castell i m’hi posaran a jo!! D.E.P Joan! Una gran perdua
Sense desmerèixer que ha estat un gran escriptor i un gran docent de sa llengua i cultura Catalana. Ha estat s’impulsor de sa llengua que vol fer desapareixa sa nostra propia, “imposant”des-de sa formacio escolar i ses institucions una llengua que no es sa autòctona. Hauríem de defensar lo nostro. D.E.P.
@baixamaner raó tens i dubto que no en tindrem mai un altre com ell. S,ajuntament ja tindria que tenir preparat un gran homenatge i assignat es seu nom a un carrer. Mai li estarem prou agraïts per tot el que a fet per sa nostre llengua
Un acte emocionant per acomiadar a una figura irrepetible, una bona persona, sempre d'esquerrers i el més gran defensor de la nostra llengua que hi hagi mai trepitjat Menorca.