L'aposta de la Segona República per l'ensenyament laic va provocar a la població de Ferreries de principis dels anys trenta del Segle XX «que molts pares obliguessin els seus fills a deixar l'escola pública», explica l'historiador Joan Capó al seu llibre «Ferreries durant la Segona República i la Guerra Civil», publicació que va guanyar al bienni 2012-2013 el Premi d'Investigació sobre Ferreries, distinció que convoca des de l'any 2004 l'Institut Menorquí d'Estudis (IME) en col·laboració amb l'Ajuntament d'aquest municipi, amb l'objectiu de fomentar, divulgar i ampliar la identitat cultural del poble.
Vuit anys de República i guerra civil a una Ferreries tradicional
El llibre ‘Ferreries durant la Segona República i la Guerra Civil', de l'historiador Joan Capó, serà presentat dia 21 d'abril, a partir de les 19.30 hores a l'Ajuntament
También en Menorca
- El Govern se cura en salud y endurece la alerta en Menorca por encima de la previsión de la Aemet
- El cambio de tendencia en el turismo de Menorca que ha llevado al 45 % de las empresas a reducir ingresos
- La DANA se lleva por delante coches que menorquines habían comprado y se almacenaban en Riba-Roja
- Detenida en un control una pareja en Cala en Porter con dos kilos de marihuana en el coche
- Un vehículo de limpieza tumba la balaustrada de la calle Santa Eulàlia de Maó
4 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
Benvinguts de nou a la Menorca Talaiòtica. Sempre fent prehistòria, mai superar-la. Clar, hi ha molta gent que viu i cobra d´aquest tema!
Ya empieza a ser hora de identificar a quienes asesinaron a los ciudadanos menorquines en Sa Costa de Ferreries el mes de agosto de 1936. Entre los fallecidos, muertos a tiros, el diputado de la Segunda República Teodoro Canet, y el presidente de la CEDA en Ciutadella, el dentista Anglada, además de los hermanos de Olivar... Todos ellos asesinados por sus ideas políticas, que no eran del agrado de los políticos y militaes republicanos que gobernaban Menorca en aquellos tristes tiempos. ¿Tendrá la Plataforma Antifascista que ahora surge un recuerdo para estas víctimas?
Pobre Ferrerias, con lo pequeña que era y mataron a un sacerdote en el Ayuntamiento, creo que fue por no escupir a un crucifijo. Estarán siempre traumatizados por esto y por otras cosas.
Si se ha investigado sobre los Archivos Municipales, , supongo que se debió percatar de quien era el Médico Titular, antes de la Guerra Civil. Y que el Ayuntamiento no inscribió su actuación como tal y por ello no computó para el cálculo de su jubilación y viudedad. Era "alaorenc.