Con la misma intensidad, o incluso más, que en la primera jornada, Sant Climent ha vivido este domingo otro espectacular día de fiesta. El viento ha dado un respiro, pero el ambiente ha seguido muy caldeado en la pequeña población de Maó, que despede este lunes un año más sus fiestas tradicionales fiestas patronales con la refrescante fiesta del Temporal de Xaloc y su espectacular batalla de agua.
Menorca | Fiestas
Sant Climent 2016
Sant Climent despide la fiesta con aires de alegría
La samba a cargo de la banda de música des Migjorn Gran ha puesto el colofón a un intenso jaleo
También en Menorca
- Hallan el cuerpo sin vida de un hombre de 39 años en Ciutadella
- Detenida una joven de 22 años por dejar morir a su bebé tras dar a luz en un inodoro en Maó
- El joven que recibió el brutal cabezazo en Es Pla no tuvo asistencia médica
- Menorca logra 10 medallas en el World Cheese Award: estos son los quesos ganadores
- Puertos saca a concesión el restaurante del faro de Artrutx: esto es lo que cobrará cada año
12 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
"Sa Samba és un crit menorquí que no es pot silenciar:" ES CASTELL! Es Castell és una festa! ES MIGJORN! Es Migjorn és una festa! SANT LLORENÇ! Lô és una festa! SANT CLIMENT! Sant Climent és una festa! ES MAHÓN! Mô és una festa!
(PRIMERA PART, A)Anem a veure, Llorenç i Xec, perquè molt grossa és sa vostra ignorància. Comencem avui a posar-li solució amb bona informació:1. Sa música més important i coneguda de ses festes de Menorca NO ha estat composta totalment i originàriament per compositors purament menorquins. De fet, sa música des jaleo és una jota de la sarsuela "El Postillón de la Rioja", de l'extremeny (espanyol) Cristóbal Oudrid, i si fóssiu totalment conseqüents amb es vostro tancat i limitat punt de vista, hauríeu criticar molt severament (com feis amb Sa Samba) que es toqui aquesta jota en un jaleo menorquí i no en un teatre de sarsuela peninsular, que és el seu lloc d’origen!!
(PRIMERA PART, B) 2. De la mateixa manera, "El gato montés" procedeix d'una sarsuela i de ses places i “corridas” de toros. "Paquito el Chocolatero" procedeix de ses festes de Moros i Cristians. "Un senyor damunt un ruc" es canta a Menorca, però açò no vol dir que sigui originària de Menorca, etc. 3. Es nom de "Sa Samba" és el nom popular amb què el públic menorquí va batiar s'espectacle de múltiples característiques basat musicalment en un ritme disco-house-tribal al qual se li afegeixen petits fragments de temes coneguts a nivell nacional i fins i tot internacional. Per tant, el ritme de Sa Samba NO és de un ritme de samba (ho sap perfectament un brasiler, no voltros, que sou més aviat ignorants), i el 98% dels temes de Sa Samba NO són brasilers. Tan sols el tema "samba di janeiro" té connotacions brasileres, però dins de Sa Samba s'adapta a ritme de disco-house. Ni tan sols els instruments que s'utilitzen a Sa Samba són els típics de ses formacions de samba brasileres o batucades!
(SEGONA PART) 4. "Sa samba" és un fenomen musical ideat per músics menorquins que ha tingut una acollida espectacular allà on s'ha interpretat. Té molts i diversos elements que fan de “Sa Samba” una creació única, no repetida i difícilment repetible. El públic que ve a ballar Sa Samba no està comprat; ve per alguna cosa, no creieu? El públic ve lliurement! A veure quan creau, voltros, Llorenç i Xec, alguna cosa amb tan sols el 10% del nivell d'acollida de "Sa Samba". Que de criticar en sabeu molt, però de crear, innovar i revolucionar, poc o gens, molt seguríssimament.
(TERCERA PART) 5. I no xerreu tan orgullosament de la zona de ponent, perquè a Ferreries sí que toquen samba amb instruments típicament brasilers, si no, mirau es programa de festes d’enguany allà on diu "Divendres 19, a les 22.00 h, cercavila amb Myotragus Dimonis de Ferreries i Batucada Retro". Un assegur que allò és més brasiler que" Sa Samba "dels finals d’alguns jaleos menorquins. 6. I no esmento els balls de bastons i els castellers que apareixen al programa de festes de Sant Bartomeu 2016, que, de menorquí, açò no té res!! Veniu a defensar el que és autòcton quan ses festes patronals menorquines estan totalment impregnades de cultura musical d'altres llocs i no us en donau ni compte. Sou homes cecs a causa de la vostra ignorància. La vostra actitud és pròpia de ses ments curtes, tancades, no analítiques ni formades. Quant de mal fan aquestes ments poc evolucionades i sense capacitat d'analitzar!
(QUARTA PART) 7. Esper que hagueu vist fins a on arriba es vostre nivell d'ignorància. Comenceu a informar-vos i guardeu-vos es vostro pensament, perquè demostra de tots menys saviesa i intel•ligència. Hi ha llibertat d'expressió, però no hi ha cosa pitjor que donar-li un micròfon a un ignorant!! I açò és, molt lamentablement, el que passa molt sovint a sa secció de comentaris d’aquest diari insular! 8. I ara, quan soni Sa Samba en alguna plaça, voltros aneu a fer una volta allà on sigui, teniu mitja hora! perquè els centenars o milers de persones congregades a sa plaça no se n’aniran: saben el que ve i estan disposts a ballar, botar i cantar al ritme de "Sa Samba"! I podeu anar ben lluny, perquè els cants de sa plaça se sentiran des de molt enfora, i és que Sa Samba és un crit menorquí que no es pot silenciar: “Menorca és una festa!”
Y per acabar, he escrit es text en castellà per educació a la pàgina web, que està escrita en castellà, pero preferesc fer aquesta menció ja que la majoria de usuaris que pasetjan per aquest tipus de paginas de succesos amb opció a comentaris, me sembla gent resignada que sembla que sa minima falta o minima semblança de "anti patrotisme" sembla que llevi tot pes de un argument ben plantetjat, on sembla que hagin de manifestar (que cadascu te sa seva opinió y la pot doanar, faltaria mes), la seva desconformitat, amb arguments irespetuossos o amb gracietas, no es una critica directa a vosté, es una crítica en general. Salutacions.
Para Llorenç; con todo mi respeto hacia usted y su opinión. Creo yo que este tipo de evento, no molesta en absoluto ni aparta la verdadera atracción de las fiestas, el jaleo, y creo yo, que una vez finalizado el jaleo, quien no quiera seguir la tradición de aiguros, y derivados esta en su pleno derecho, en el mismo derecho que cuenta el que se encuentra la gente que quiera disfrutar de la "Samba", que de brasileño tiene el nombre, ya que tocan canciones de todo tipo, hasta los que prefieren ir a comer a casa o los que prefieren ir a beber a un bar a perder la conciencia, mientras no perjudique a nadie, creo yo, que esta en su pleno derecho, mas grave me parece el macro botellon y excesos que se permiten las noches de fiestas que no apruebo en absoluto que desvirtúan y hacen hasta peligroso ir por según que calles a según que horas. Att. un Sanclimenter.
Jo ja era aquí quan van treure aquesta "moda" de sa samba per ses festes. Per llevant i migjorn ja ho tenen per normal ; ara bé per ponent ho tenen molt clar el que pertoca o no per ses festes de Menorca. A Ciutadella i Ferreries no s'ha sentit mai sonar música brasilera. Entesos Idò Pere ?
Que cada u tengui allò que és seu ; Brasil sa samba, Austria es vals ,Argentina es tango , Menorca es cavalls i sa qualcada , ect ect , ect.