L'habitació més personal d'Alejandro Martín Torrado li ha valgut al pintor madrileny el Premi Ciutat de Maó de Pintura 2017. Ha estat, després que el jurat hagi valorat les 40 obres presentades al certamen.
El veredicte es va conèixer ahir fosquet, a la sala d'exposicions del Claustre del Carme, de Maó, durant l'acte de lliurament del premi i d'inauguració de la mostra en la qual es pot contemplar una variada paleta de colors i estils.
Alejandro Martín (Madrid, 1976) que és veí des Castell des que s'hi va traslladar després de viure onze anys a Manresa, es mostrava content pel premi, amb una obra en acrílic sobre tela que ha creat en diferents períodes, fins a representar «la nostra cambra, amb somnis i unes llums particulars i inquietants, i amb les nostres filles, Maya, Luce i Cora, de matinada, perquè es desperten sempre».
L'obra conjuga una «combinació de significats» i «marca la dificultat de ser pare i artista», una faceta, aquesta darrera, que el porta regularment a Barcelona, on exerceix de professor a l'Escola Massana des de fa cinc anys.
3 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
Un cuadro bello y colorista y que merecía ser premiado. La coherencia en arte es sólo un auxiliar ( como encuadres, armonía sistemática de tonalidades de color, división del espacio, contrastes, perspectiva… cosas que pueden hacer los ordenadores) y nunca serán un fundamento, pero sí buenos colaboradores. La lógica puede ser sacrificada en aras de la “inspiración” o el “trazo no censurado” El arte pertenece al hemisferio cerebral derecho, el de la mente subconsciente y los sueños (funcionamiento opuesto al de una computadora, que imita exclusivamente al hemisferio izquierdo y aún) Tanto en pintura como en música, si no hay genio o talento, poco se puede hacer con los “auxiliares” del oficio.Por cierto, los que no tienen ni pajolera idea de arte, mejor sería que se dedicaran a rellenar “sudokus” en lugar de pretender ejercer de críticos, porque suelen tener dicho hemisferio cerebral (el derecho) atrofiado.
La culpa de que ganen cosas así, no es del artista, si no del jurado.
He leído el reportaje en la edición de papel, y estoy absolutamente de acuerdo en dos de las afirmaciones de el pintor: 1ª- Dice que su estilo es incoherente. ¡¡Y tan incoherente!! 2ª- Dice que no busca un estilo bonito.¡¡ Lo consigue plenamente!!