Fútbol
Campos de fútbol en precario
El césped artificial de la mayoría de terrenos de juego de la Isla presenta un deterioro considerable pese a las acciones de recuperación efectuadas en verano
Desde el Atlètic, usuario del recinto, llevan meses reclamando una intervención eficaz | David Arquimbau
El lío con la hierba persiste. Hace un año por estas fechas, este diario desveló en un informe el precario estado en que se hallaban la mayoría de tapices de césped artificial de los campos de fútbol de la Isla, a lo que siguió una acción de recuperación, llevada a término durante en los meses posteriores (y terminada el verano anterior) bajo los auspicios y financiación de la Administración, pero que desde diversos puntos de la latitud insular consideran insuficiente. Implantada entre 2002 y 2006 en la casi totalidad de enclaves futbolísticos locales, los terrenos de juego cuentan una duración de un decenio, en la mayoría de los casos ya rebasado.
También en Deportes
- Carrefour elige el lugar más céntrico de Maó para abrir su primer súper en Menorca
- Llegan con su barco a Maó y roban ropa en una tienda: la Policía Nacional los detiene
- La entrada de un frente pone en alerta a Menorca: tormenta, fuerte viento y temporal marítimo este fin de semana
- La nueva herramienta de la Policía Local de Maó para detectar el alquiler turístico ilegal
- Grandes propietarios engordan su lista de casas vacías en Menorca: cuántas hay y dónde
8 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
A bop esponja, me sembla molt be el que dius, pero l'Independiente no es l'unic equip de Balears que juga a terra. I sino, demaneu al Palmanyola o al Pina
El cesped artificial es plástico, el producto menos ecológico por excelencia. Al sol puede alcanzar los 65 ºC de temperatura y también necesita agua para refrescarlo, ya que tarda mucho en enfriarse una vez que deja de recibir la radiación solar. Si te resbalas sobre él pueden producirse quemaduras por la fricción sobre la piel. La mejor superficie para jugar es el cesped natural con su consabido consumo de agua y su mantenimiento periódico, pero no se calienta, regula la temperatura ambiental, es reciclable y es un placer tumbarse encima.
Crec que en aquest moments, hi ha coses mes improtants en que gastar es doblers des ciutadans.
Menorkinus sembla que no es llegit sa noticia sa gespa te una duracio de un DECENIO que vol dir 10 anys veig qpue no u sebies i es camps tenen 14 anys no diguis que no son apreciades quant tenen 4 anys mes de le seva caducitat gracies a que si son apreciades. I es responsable es es mateix que paga es desperfectes de polideportiu i picina, que pensau que val una caldera per sa picina o unaltre polideportiu perque ses des volei puguin tenir es pavello antic tota sa setmana per elles
sr miquel , cuant voste era atlot, segurament tambe anaba a peu o en bicicleta , y ara deu anar amb cochu . es camps tenian una vida util de 10 anys ,fent els manteniments adecuats , tots exceptuant es de bintaufa pasa des 10 anys , alguns casi ja per es 15 . no se a fet cap menteniment mai , a cada camp de futbol i entrenen y juguen una mitjana de 350 400 alots , y me cregui a totom li agrada guanyar amb calidat de vida , a voste supos que tambe . y si no li demani a un equip que es diu INDEPENDIENTE CAMP RODO de palma , es unic equip de balears que encara te camp de terra , aveure que li contesten , estan fent manifestacions una derrera altre , per teni unes instalacions dignes . a menorca per sort les tenim ara falta mantenirles ,son molts alots que les aprofiten , crec que val la pena fer un esforç, entre tots , administracio clubs federacio .
Els logico que pidan al Consell el cambio de cesped, fueron los que hizieron la inversión y ahora tiene que hacerse responsable de su deterioro, además ya sabían en su momento, los gobiernos de izquierdas que los campos tenian 10 años de vida util.
Estic d'acord en que es camps de Menorca estan en general molt malament, pero qui ha d'asumir responsabilitats son es clubs de futbol qui tenen ses concesions, i no han fet cap tipus de manteniment durant tots aquests anys, han demostrat que ses coses regalades no son apreciades i que nomes saben plorar.
Quan era al·lot, tots els camps eren de terra. De rescades no mos n'hi faltaven, però amb allò jugàvem. I no fa tant d'anys. Hi va haver un moment que, com que érem l'hòstia i a la xampions d'Europa, ens vam armar a posar gespa artificial a tots els camps, enga, da-li gas, que som rics. No sigui cosa que jugant a futbol la pilota boti malament o els al·lots tenguin rascades. I ara, a pagar-ne les conseqüències, perquè açò no és barato. Davant moltes altres necessitats, açò no és una prioritat. Esper que els governs d'esquerres així ho vegin.