L'anècdota és verídica. Vivíem a l'Avinguda Verge del Toro de Ferreries, davant el bar l'OAR, i disposàvem d'una cotxeria que donava al pati del primer pis -a Barcelona l'anomenarien principal- i que guaitava directament al carrer. Venien a jugar a la cotxeria -en dèiem així, sa cotxeria o, a la nostra manera infantil, es Club- molts d'amics perquè allà ningú no ens vigilava -encara que els adults ho hauríem d'haver fet perquè vam descobrir el secret que et permet provocar explosions- i teníem un futbolí vell, un ping-pong que fabricàvem nosaltres mateixos comprant una làmina de conglomerat i uns cavallets d'una de les moltes fusteries de Ferreries, pintura i pinzells de la botiga de la plaça Espanya -també coneguda com plaça de l'OAR- que ostentava el fundador de Mobles Allès que ja s'havia retirat i havia deixat la important fàbrica de mobles als seus fills. Pintar el ping-pong era una de els tasques més excitants de les moltes activitats excitants que duien a terme durant aquella època rude, salvatge, lluminosa, inconscient i excitant. La tria del color verd ja era una demostració d'intencions. Ens agradava el verd clar, el verd dels pins, el verd irlandès, i no el verd menorquí més enfosquit, el verd carruatge, que es podia veure a les portes i a les persianes i que molta gent anomena verd anglès. Les línies blanques era el traç més dificultós. Compràvem cinta adhesiva que aferràvem damunt el conglomerat de fusta quan la pintura verda ja s'havia assecat. El llapis també hi intervenia. I el regle per traçar d'una manera clara i rectilínia els límits blancs de l'espai de joc. El so de les pilotes del futbolí rebotia per les fronteres del camp poblat de jugadors metàl·lics, plumbis i soferts, i la música característica de la topada de l'esfera de cel·luloide -sí, la mateixa matèria altament inflamable amb el qual es fabricaven i es projectaven a la pantalla blanca els somnis cinematogràfics- amb el conglomerat verd i amb la petita raqueta amb una cara de goma i una de rígida, projectaven una cançó única que atreia d'altres al·lots de la nostra mateixa edat o una mica majors. Un d'aquests més avançats, alt i semblant al flautista de Hamelín, ens va pintar a la paret el famós logo de color vermell de la sèrie de televisió El Santo que protagonitzava Roger Moore en el paper de l'aventurer sofisticat Simon Templar.
Pedraules
Ajax (450)
13/10/19 0:00
También en Opinión
- Detenida una joven de 22 años por dejar morir a su bebé tras dar a luz en un inodoro en Maó
- Hallan el cuerpo sin vida de un hombre de 39 años en Ciutadella
- El joven que recibió el brutal cabezazo en Es Pla no tuvo asistencia médica
- Puertos saca a concesión el restaurante del faro de Artrutx: esto es lo que cobrará cada año
- Nuevo revés judicial para el parque acuático de Biniancolla