L'exposició Picasso sculptor al Museum of Modern Art de Nova York no és només una exposició. La institució que l'allotja transcendeix la missió pròpia d'un museu: conservar i divulgar el patrimoni cultural. Des de la seva creació, el 1929, el MoMA ha jugat un paper fonamental en el modelatge i la definició del que és la nostra cultura occidental. Ja des de la seva concepció es van establir els departaments de cinema, fotografia, disseny i arquitectura i també els de dibuix, pintura i escultura. En la meva recent visita al museu em va sorprendre un nova secció denominada «Design experiments» en la qual el museu es fa ressò del nou llenguatge iconogràfic utilitzat a internet o en la investigació científica. El MoMA i els seus directius conformen, juntament amb altres filantrops i gestors culturals, un lobby que promou tendències artístiques i exerceix una influència decisiva en el mercat de l'art, encasellant i deixant caure artistes segons els seus interessos. I Picasso sempre ha estat una de les debilitats del seus directors i patrons, començant per Alfred H. Barr, fundador i director fins al 1967. En la decisiva exposició sobre Picasso del 1939 Barr definia el malagueny com el més gran artista de l'era moderna.
Picasso regna a París i New York (II)
También en Opinión
- Fallecen seis personas, entre ellas cuatro menores, en un grave accidente de tráfico en Maó
- El sorteo del Euromillones deja un millón en Alaior
- Ni Maria ni Joan: estos son los 25 nombres más populares de los bebés que nacen en Menorca
- Bienvenidos a la Menorca más desigual
- Ciutadella sanciona con 300 euros la pancarta feminista de Sant Joan
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
De momento no hay comentarios.