Foto de familia del empresariado hotelero de Menorca tomada con motivo de la reciente renovación de la Junta
16/10/15 0:00
La Junta de Gobierno de Ashome valora con un «no rotundo» el nuevo impuesto turístico después de estudiar ayer tarde el borrador enviado por el Govern. Los motivos son de fondo y forma, «sorprende que se implante un impuesto 'turístico' y que solo grave a los turistas que se alojan en hoteles después de haber reiterado que el turismo es mu cho más que el alojamiento hotelero», declara Azucena Jiménez, gerente de la patronal.
31 comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
Aquest es un desafiament en tota regla. Els hotelers no poden estar per damuint de la justicia i si el govern fa una llei, la tendran que cumplir, si no será un delicte. M'irrita veure com aquesta gent que pagaba les campanyes electorals del PP, ara volen boico0tejar l'ap'licaciói d'una llei que donaria moltes oportunitats de trobar financament a les tantes activitats que ara es queden en somnis. M'irrita veure com una gent que fa negoci amb el paisatge i les platges de Menorca, que no son seves, son de tots noltros, ara ens vol pribar de una font d'ingresos que arreglaria moltes coses. Es veu que la seva tan manida solidaritat ams els menorquins on queda.
No hagan demagogia, quien puede pagar 100€ por noche, puede pagar 2 euros.
A lo mejor aplicado en Mallorca e Ibiza no sería tan desastroso dada la zona turística que desde siempre han ostentado, pero en Menorca que es la Isla con más problemas en este campo y con peores comunicaciones, lo único que se conseguiría es que vinieran menos y se fueran a otros lugares. La propuesta del Govern (MES) da que pensar cuando dicen que no todos los buques pagarían igual y si la escala es en Palma, no tendrían que pagar. ¿No es justo que las escalas en Menorca disfruten de las mimas condiciones?
Bues que los hoteleros se lleven a su casa la mierda que dejan en la isla y a si la tendremos limpia
112 euros para una familia de dos adultos y dos hijos de 15 y 17 siete años para dos semanas en Menorca talvez no es mucho pero para recibir nada añadido es bastante y si una persona puede escoger porque no otro sitio como protesta.
Yo creo que lo deberían pagar los hoteleros de su propio bolsillo
Per Xavi. La comparació no es fa amb Paris, Barcelona o New York, que també si pot fer, si no amb tots els establiments grans, petits, de ciutats grans i poblets petits, de arreu dels departaments francesos, italians, alemanys...en els quals es paguen taxes. La “taxe de sejour”, a França es una taxa, apreciada i desitjada d’administrar per les autoritats locals, a la qual s’hi apunten amb molt d’interès tots els establiments, ja que hi saben veure els avantatges d’obtenir uns recursos, que es poden reinvertir amb propi benefici de la regió, sense que representi un cost pels seus ciutadans. Es així de simple. I els primers que haurien de voler i que més haurien de lluitar per que les administracions obtinguessin aquests recursos, haurien de ser els que directament desenvolupen la seva activitat en aquest sector. Som diferents aquí, o son altres les raons ?
Pero qui mana en aquest pais? Els hotelers?Jo aixo nomes ho he vist a Menorca, Estis molt a favor de la ecotasa, tot as temps esteu rellant de 2 euros, ho es que tots vos allotjeu a hotels de 5 estrellas? perque si es aixi teniu molts duros i no vos ha de venir de 2 mes.La majoria si anem per feina o feim a hotels de 3 o 4 estrellas i aixo equivaldria a 1 euro per reinvertir. I per acabar, cuands hotels de 5 estrellas tenim a Menorca? crec que no pasan de 3 o 4. la majoria son de 3 estrellas que es a ont va la grand part del turisme del todo incluido que ben poca cosa deixa de benefici a tendes i bars de la illa.Ido. que menos que pagar el eurito per persona.
Claro, al turismo de pulserita, no viene ,si les cuesta 2 euros más. Si tienen el valor de subir al autobús y enseñar la pulssera, y cuando les dicen que hay que pagar, se bajan del autobús. Por eso estan preocupados. El de calidad, ni se enterarían.
DOLARTASA de ECO no tiene nada