Els coneixements acumulats sobre la lectura constitueixen un dels dominis de la psicologia més robustos avui dia. No només tenim una idea relativament precisa del que suposa l'acte de llegir, sinó del procés que ens permet arribar a ser lectors competents. A més a més, existeix un bon nombre de recursos educatius que poden facilitar el progrés dels alumnes.Aquest llibre tracta d'entendre per què la transferència d'aquests coneixements a la pràctica professional dels docents ha estat fins ara inesperadament més exigua del que s'esperava. I ho fa en tres apartats: oferint evidències de la magnitud d'aquest divorci en contrastar el que s'esdevé a les aules i el que es desprèn del que sabem sobre les necessitats dels alumnes; avançant una explicació possible al problema plantejat: sabem més sobre el que necessiten els alumnes per arribar a ser bons lectors que sobre les necessitats dels professors per aprendre a donar-los resposta i, finalment, en tercer lloc, s'ofereix un cert nombre de propostes per introduir canvis progressius i sostenibles a les pràctiques d'aula.
Aquest llibre no només haurà d'interessar als docents, sinó que també despertarà l'interès dels qui els formen i els assessoren, a més a més de ser especialment interessant per al món acadèmic que té alguna responsabilitat en generar coneixements nous i en divulgar-los.
TEMES CENTRALS
Tres protagonistas para lograr que todos lo aprendan todo de la lengua escrita: los alumnos, los profesores y los asesores · Primera parte. El reto del alumno · Que significa comprender · Cómo nos convertimos en buenos lectores · El fomento de la comprensión lectora: «Ayudar a comprender» y «Enseñar a comprender» · Segunda parte. El reto del profesor · ¿Cómo estudiar el reto de los profesores? · Una visión general de todo el corpus · Cómo se organiza la participación de alumnos y profesores durante el desarrollo de una lectura en el aula · ¿Qué se hace? Qué contenidos se generan y qué procesos intervienen · ¿Quién lo hace? Qué ayudas se presta a los alumnos en el desarrollo de las tareas· ¿Qué hace difícil el cambio? · Tercera parte. El reto del asesor · ¿Cómo ayudar a los profesores a que ayuden a sus alumnos? · Glosario · Referencias bibliográficas.
"La lectura en el aula" d'Editorial Graó
Aquest llibre no només haurà d'interessar als docents, sinó que també despertarà l'interès dels qui els formen i els assessoren
También en Menorca
- La casa incendiada en Maó tenía okupas que se negaron a desalojarla el mismo día
- El ‘boom’ turístico en Menorca topa con la falta de empleados y abre una competencia feroz entre las empresas
- Costas estudia reclamar a los propietarios la restitución total de las casetas de Ses Fontanelles
- La Policía vincula la muerte de dos jóvenes en Ciutadella con el mercado negro de fentanilo
- Denuncian a un policía nacional de Maó por no atender a una mujer que hablaba en catalán
Sin comentarios
Para comentar es necesario estar registrado en Menorca - Es diari
De momento no hay comentarios.