ChardonnaySón molt fàcils de fer es comentaris com es teu. Lo que ja no es tan fàcil és articular-los. Jo també puc dir que tú no entens res o coses en aquesta línia, però jo intent donar arguments. Em pots raonar què és el que no entenc?
Jorge07Perdó si es sent insultat, que no ofès; no crec que “tòxic” sigui una paraula tant lletja per xerrar d’una organització que ha cremat llibres i persones, prohibit es pensament crític i qualsevol tipus de dissidència durant segles, generat un horrible auto-odi en tots els homosexuals des de s’època helenística o prohibit els preservatius a Àfrica quan mig continent es moria de SIDA. Podria seguir anomenant atrocitats variades durant hores per m’aturaré, no sigui que algú es senti insultat. Sa història des catolicisme és tant “controvertida” (que li sembla un terme així per referir-me a ella? Esper que no li sembli insultant), que inclús es papa Ratzinger es va disculpar públicament a l’any 2000 per coses com ses croades, sa inquisició, o sa conversió forçada d’indigenes a sudamèrica. I açò em duu a sa seva cínica frasse ”La iglesia es un club privado donde se ingresa o pertenece voluntariamente”. A part dels indígenes sudamericans, milions de persones han estat “evangelitzades” sense demanar-ho. Sense anar gaire enfora, a jo em van fer cristià sense demanar-ho, com es 99% dels cristians. Ses religions agafen a es fiets quan encara no tenen mecanismes conceptuals per defensar-se i els omplen es cap d’aquestes coses “discutibles” (perdó, anava a dir “tòxiques” una altra vegada). Ses religions haurien d’estar prohibides per es fiets fins que no tenguin prou seny per escollir-les voluntàriament. Finalment, em fa gràcia açò que diu que es meu tò insultant desacredita tot el que dic. Més li val pensar així perque vosté sembla incapaç de desacreditar-ho de cap forma racional i argumentativa.
SilesiusEnhorabona! No has entés res de la religió ni la espiritualitat. Ni del que diu na Teresa Forcades…
Pues que vayan al islam y verán lo mucho que hacen las mujeres
SilesiusUtilizar “ maneres menys tòxiques…” para dar certeza a su escrito refiriéndose a una entidad, en este caso religiosa, podría ser cualquier otra, desautoriza todo su argumentario e insulta gratuitamente, que no ofende. Ofende solo él puede…
... hagamos un paralelismo con otro sinsentido como es la carrera castrense, donde desde siempre se ha proscrito a las féminas y a los homosexuales... pues ahora en los ejércitos occidentales se admiten mujeres, e incluso en EEUU han tenido que reformar leyes conservadoras para admitir a gays... y no lo hacen por haber madurado intelectualmente, sino por simple necesidad, porque si no no hay combatientes... lo mismo pasará con las confesiones religiosas, cuando los seminarios echen el cierre por falta de vocaciones, abrirán el grifo a las mujeres que quieran, pobrecitas ellas, entrar el la secta con todas las de la ley... pero espero que eso no pase, porque tengo confianza en que las féminas son mucho más inteligentes que eso... a las religiones organizadas hay que dejarlas morir de viejas, no ponerles muletas, que si no dan una imagen deprimente... y nadie en su sano juicio querría embarcarse en una misión suicida de reflotar un cadáver agonizante que además huele mal...
La iglesia es un club privado donde se ingresa o pertenece voluntariamente. A partir de hay hay normas, reglamentos y jerarquías establecidos; quien no le guste o no esté de acuerdo !adios! Todo junto, no - a Dios- no !adeu! Y punto.
... parece mentira que una persona que parece medianamente inteligente, siga defendiendo públicamente unas ideas tan descacharrantes como son las creencias religiosas...
Da lo mismo si es por razones prácticas: tienen el mismo derecho que los hombres y pueden asumir las mismas funciones.
Vaya, si hay pocas monjas, que el gobierno establezca una cuota de paridad obligatoria. Y que implante incentivos para que la poblacion monjil aumente.