I ses qui són ses "madones" de ver, ses des llocs, ¿què hi diuen a tot açò? Perquè tal vegada elles no volen sortir a sa Qualcada...
... es un tema que seguirá y seguirá, con opiniones contrapuestas, normal viviendo en sociedad... pero sólo un pequeño detalle, que creo no debería pasar desapercibido: la liebre la ha levantado el consell infantil, la moción la ha efectuado un niño, el documento está rubricado por un ciudadano que pronto tendrá plenos poderes como tal. Es el futuro que viene, les guste o no les guste a los adultos de hoy que opinan en ésta columna...
un debat que no es enmig d'es carrer, i que fins que el menorca no ha tret 2 o 3 pagines seguides, ni s'ha comentat.Tenim coses mes importants per aclarir.n'hi ha que no saben que sant Joan es una festa que representa sa societat estamental d'es segles passats, sa qual afortunadament ha canviat, pero que era com era.Ara podem fer sa capellana una dona, podem fer que es caixers vaigin vestits de Sevillana, o que es fabioler toqui una trompeta.Es tracta de representar lo que hi havia abans, on sa dona representa es paper de sa madona i es caixer es d'es pagés.Ni es qüestió de masclisme ni de res (ja he dit que per sort sa societat estamental noblessa, clergat, poble pla, ha canviat afortunadament). pero ses coses eren com eren i així es de representam i transmetem, i vivim amb orgull ses nostres durant 3 dies a s'any.
Periódico sensacionalista
ja hem esgarriat es jocs des pla, hem prostituit sa festa aquí i allà perque cada any estigui més massificat, ara anam a canviar més coses a veure si d'aqui 5 anys Sant Joan deixa de ser Sant Joan, quan jo era petit monpare i mumare me baixaven en es jocs des pla i me duen a ses avellanes on xalaven dones, homos i fiets per igual de sa festa, enves de cercar debats absurds, cerquem solucions per recuperar sa festa que tant disfrutavem de petits.
Senyores i senyors, em dedicaré a questionar una sèrie de comentaris: En aquest cas no es pot equiperar descriminació de sexe i ofici, esteim parlant de la IGUALTAT DE GÈNERE / És cert que intervé una monja a Santa Clara, però no oblidem que forma part de la representació de l'estament religiós, el qual tenia la població sotmesa amb la creència del Cristianisme, i açò és el que interpreta, simplement dóna la benedicció de la iglesia (desitja sort i formula pregàries en el seu nom, però ni tan sols pot sortir per seguir amb la festa, mostra de la situació i censura a l'època) / No és obrir un debat per cobrir espai en un diari, sinó per obrir consciènia. Si les vostres filles decideixen treballar al camp, treballant la terra igual que l'home, com l'hi explicareu que ella no pot ser protgonista en la festa? Simplement perquè sempre ha estat així? El món evoluciona, les coses canvien i no podem seguir encaixats en el passat.
Quan ara se debat si ses dones han de poder qualcar o no per Sant Joan hi ha moltes dones que diuen que no volen que ses dones qualquin, però com tothom sap... ...quan es va decidir que ses dones poguéssin jugar competicions de futbol, bàsquet o atletisme, hi havia moltes dones que estaven en contra de que ses dones poguéssin competir en esports. ...quan es va decidir que ses dones poguéssin fer feina cobrant hi havia moltes dones que estaven en contra de que ses dones poguéssin fer feina remunerada. ...quan es va decidir es vot universal hi havia dones que no volien que ses dones votassin.
Si la fiesta se formo con solo hombres, que sigua asi sin mujeres!
... primero iremos a equiparar a las féminas en la fiesta de todo el pueblo, para todo el pueblo, ellas incluídas... luego llegará el momento de hacer lo mismo en otros sitios pendientes... como la iglesia...
Las festes son tradicio, sino volem tradicio no hi ha festes.